Ultimate magazine theme for WordPress.

“حماقي”ينضم للمبادرة “تحدي الخير” التي ظهرت مؤخرًا

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

  كتبت:أمنية نصرالله

انضم النجم محمد حماقي للمبادرة “تحدي الخير”  التي نادي بها الفنانين لمساعدة الأسر المتضررة “عمال اليومية” من الظروف الحالية.

حيث شارك علي حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور وموقع التواصل الاجتماعي “انستجرام”، “فيس بوك”قائلا “ردا علي المبادرات الهادفه اللي نادي بيها كتير من زمايلي لمساعدة الأسر المتضررة “عمال اليومية” من الظروف الحاليه والاجراءات اللي كلنا متفقين علي ضرورة التزامنا بيها وتجنب الخروج من البيت الا للضرورة القصوي أنا ابتديت اشارك بالفعل ويمكن انا متعود دايما اشارك من غير ما أعلن، بس المرة دي قلت لازم ارد واشكر كل اللي دعوني للمشاركة واللي اتبنو اي مبادرة للتكافل الاجتماعي وياريت كل واحد مقتدر يبدأ بالناس اللي حوالية ويشوف مين منهم متضرر من الظروف الحاليه ويدعمهم علي قد مايقدر لحد ما ربنا يعدي الفترة دي بسلام علينا كلنا”.

 

يذكر أن شارك في مبادرة تحدي الخير عدد كبير من النجوم والفنانين ولاعيبة الكورة منهم اكرم حسني ،وتريزيجيه، وحازم إمام، وأحمد فتحي، نانسي عجرم، تامر حسني، وليلى علوى، وكندة علوش،أحمد صلاح حسني،خالد سليم، ظافر العابدين، هند صبري  …وآخرون.

كما يذكر ان اخر البومات حماقي “كل يوم من دة” الذي طرحه العام الماضي 2019وحقق نسبة مشاهدة عالية فور طرحه علي موقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”.

قد يعجبك ايضا

تم ايقاف التعليقات وسيتم فتحها قريبا